Bestill eiendomsinformasjon
Trondheim byarkiv håndterer flere typer eiendomsinformasjon behandlet av kommunens enheter. Dette materialet inkluderer dokumentasjon for byggesaker, seksjonering, målebrev, statiske beregninger, og vann- og avløpsnett.
Bestill digitalisert eiendomsmateriale
Hele byggesaksarkivet er tilgjengelig i digital form, og både eldre og nyere byggesaker kan bestilles fra oss og sendes til din epostadresse.
Dokumentasjon fra byggesaker inkluderer byggesøknader med vedlegg, tegninger, og korrespondanse i forbindelse med tiltak.
Du kan bestille skannede kopier av eiendomsinformasjon tilsendt på epost ved å bruke skjemaet under. Vennligst oppgi adresse for eiendommen du ønsker innsyn i, og vi ser gjerne at du bruker komment kommentarfeltet i skjemaet til å presisere hva slags dokumentasjon du ønsker.
Hvis du ønsker innsyn i en bestemt sak har du også mulighet til å fylle inn saksnummer.
Bestill digitalisert eiendomsinformasjon
Bestillinger av byggesaker blir behandlet fortløpende, og blir vanligvis sendt innen en uke.
Andre typer eiendomsinformasjon, som reguleringsplaner, vann- og avløp og statiske beregninger er tilgjengelige i lesesalen i Arkivsenteret Dora.
Reservere eiendomsinformasjon fra lesesalen
Lesesalen er for tiden stengt
Historisk eiendomsinformasjon er bevart i arkivet på Dora, og kan bestilles for bruk i Arkivsenterets lesesal. Du vil få de bestilte dokumentene utlevert ved ankomst og kan studere dem i lesesalen vår. Vi kan ta kopi av utvalgte dokumenter for deg.
Det historiske eiendomsarkivet inneholder dokumentasjon for
- byggesaker
- kommunale vann- og avløpsledninger
- reguleringsplaner
- statiske beregninger av store bygg
- oppmåling, deling og seksjonering av eiendom
Fra og med 2011 har Byggesakskontoret med fullelektronisk saksbehandling, og dokumenter finnes kun i digital form. For byggesaker nyere enn 2011 finnes dokumenter ikke tilgjengelige i lesesalen, men kan bestilles digitalt.
Sist oppdatert: 25.08.2020